sreda, 29. oktober 2008

Javna uprava


V ponedeljek zvečer sem si ogledal pogovorno oddajo "Tarča". Voditeljica Lidija Hren je gostila eminentne goste, med njimi naj omenim odhajajočega ministra za Javno upravo Gregorja Viranta in kandidata za bodočega finačnega ministra  dr. Križaniča.  Vodilna tema so bile plače v javnem sektorju, oziroma plačni sistem, ki se je izgrajeval celih šest let in dogradil sredi letošnjega leta ter bil z prvim izplačilom po novem sistemu implementiran v sredini septembra.  Plačni sistem je dogovor med socialnimi partnerji, ki mu je sledil podpis sporazuma.  Torej so stvari na papirju štimale, državni proračun pa je bil za septembrsko izplačilo plač obremenjen za preko deset odstotokov več, kot prej.  Če to drži, so se plače po večini povečale.  A glej ga zlomka, pojavile so se novice, da je sistem zanič, da je vse narobe in da so plače nižje, kot so bile prej.  Vse to se je dogajalo v tednu pred volitvami.  Naj dodam še znano številko, namreč v javni upravi je zaposlenih 150 tisoč duš.  Več kot na dlani je vprašanje, ki ga je voditeljica zastavila Gregorju Virantu, če je tu razlog za volilni rezultat.  Odhajajoči minister je zelo korektno odgovoril, vendar pravega odgovora ne bomo izvedeli nikoli. 

Na tem mestu sem dolžan pohvaliti spremembo delovanja naše javne uprave, še posebej, če primerjam razmere izpred nekaj let.  Leta 1995 so me ustavili policaji in me po postopku kaznovali z enomesečno prepovedjo vožnje avomobila. Moral sem se zglasiti na "Mačkovi", kjer so mi naredili zabeležko v vozniški izpit.  Sam vpis je bil gotov v manj, kot minuti. Da pa je do te minute prišlo, pa je trajalo celo dopoldne. Spomnim se, da sem v času čakanja v vrsti prisostvoval obojestranskim osornostim, neposluhu in celo posameznim izgredom, ki so jih reševali nekakšni šefi, ki so se prikazali iz pozadine.

Danes je že  ob podaljšanju registracije osebnega vozila opaziti povsem drugačno sliko. Storitev je precej manj stresna, učinkovitejša, hitrejša in prijaznejša za uporabnika. In kar je najpomembnejše, ljudje za okenci niso več bogovi, ampak svetovalci in pomagajo, kar najhitreje urediti zadeve.  

In zato velja velika pohvala celotnemu Ministrstvu za javno upravo, še posebej pa velika zahvala odhajajočemu ministru dr. Gregorju Virantu.  


Ni komentarjev: