
Vsako jutro sem vozim na delo v Ljubljano in popoldne nazaj domov. Uporabljam najbolj prometno Ljubljansko vpadnico, Medvode-Medno-Stanežiče-Celovška.
Zjutraj še nekako gre, ker sem zelo zgoden in sem ponavadi okoli šestih že v Ljubljani. V zadnjih mesecih opažam, da se promet tudi v zgodnejših urah povečuje. Še posebej je to opazno zadnje dni v mesecu novembru, ko dajejo na odseku od Medvod do Guncelj novo asfaltno prevleko. Delovnega ritma izvajalcev ni mogoče razumeti. Delali so čez vikend, po mojem razumljivo. Je manj prometa in so kolone manjše. Delajo dopoldne in nadaljujejo do popoldneva. Zaradi narave dela in terena, je vedno polovična zapora ceste, kar pomeni izmenično enosmerni promet. Kaj to pomeni v realnosti, ve samo tisti, ki to cesto redno uporablja. Potrebno je veliko previdnosti in potrpljenja. Dnevni pretok vozil skozi Medvode in naprej do Ljubljane je okoli 30.000 vozil. Sprašujem se zakaj del ni mogoče izvajati ponoči, ko je prometa le za vzorec. Sedaj je kar nekaj zaposlenih potrebnih, da urejajo promet in so nekoristni za delo, ki bi ga sicer morali opravljati. Policajev pri urejanju prometa na tem področju ni videti. So pa prisotni v križišču ob koncu Guncelj in merijo hitrost avtomobilov na izhodu iz Ljubljane. Seveda so prisotni takrat, ko je frekvenca vozil manjša.
Problem zaradi velike gostote prometa na relaciji Medvode Ljubljana ni od včeraj in tudi vodilni ljudje iz Medvoške občine vedo za njega. Sprašujem se, ali so tako nesposobni, da se reševanje tega akutnega problema ne premakne iz mrtve točke, ali pa so ignorantski do nas, dnevnih migrantov, ki zabijamo čas v dolgih kolonah. Še kako pride prav izgovor, da je to regionalna cesta in da je za njo pristojna država. Pravilna ugotovitev, vendar z državo se je treba pogovarjati, ji težiti ob vsaki priložnosti, saj je vedar ustanovljena od ljudi in za ljudi. Lepa je bila izjava prejšnjega in sedanjega svetnika, Sandija Bartola, ki pravi, da je nehigienično ponovno kandidirati županu, ki ni v treh mandatih ni pridobil nobenih državnih sredstev.
Medvoški občinarji seveda v glavnem niso uporabniki te ceste, pa tudi aktualni volilci so po večini že upokojenci in lahko izbirajo bolj ugoden čas za potovanje v Ljubljano.
Prometni kaos bo postal kolaps, ko se bo pričela že dolgo načrtovana gradnja stanovanjske soseske Nove Stanežiče. Projekt predvideva gradnjo med 2500 in 3500 zlasti najemnih stanovanj za približno deset do petnajst tisoč ljudi (in osem tisoč avtomobilov), in predstavlja enega najpomembnejši ljubljanskih projektov na področju stanovanjske gradnje.
Če ne bo korenitega reševanja prometne ureditve na tem nekaj kilometerskem odseku, se bo naša kultura bivanja zelo poslabšala in mnogi bodo razmišljali o preselitvi na druge lokacije.
Gornja slika kaže stoječo kolono zaradi prometne nesreče, kar pa niti ni več tako redek dogodek.
Ni komentarjev:
Objavite komentar